[O1] Dziwne zgrzyty przy skręcie w lewo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lord.vader
    Classic
    • 2012
    • 2

    [O1] Dziwne zgrzyty przy skręcie w lewo

    Zamieszczone przez ruwado
    Zamieszczone przez adi747
    dbaj o nią
    no jasne
    kto nie dba, ten nie jezdzi :diabelski_usmiech
  • arjo1
    Classic
    • 2011
    • 7

    #2
    [O1] Dziwne zgrzyty przy skręcie w lewo

    Witam
    Posiadam Octavie Tour 1,9TDI z 2005r. Ostatnio usłyszałem dziwne zgrzyty dobiegające z przodu samochodu. Słychać je tylko i wyłącznie w następującej sytuacji: przy skręcie w lewo i przy jednoczesnym dodawaniu i odejmowaniu gazu(szarpanie) np. poruszanie się po rondzie. W zawieszeniu nie ma luzów, przeguby wyglądają na ok. Nadmieniam że ostatnio wymieniałem amortyzatory.
    Z góry dziękuje za pomoc.

    Komentarz

    • arkady
      Ambiente
      • 2010
      • 136
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Na 100 % prawy zewnętrzny przegub. Naocznie nic nie zobaczysz, nawet jak guma jest cała to i tak przegub mógł się już wyrobić.
      U mnie nie chrobotało przy skręcie tylko był stuk przy ruszaniu, lub podczas zmiany biegów. Nawet po rozebraniu starego przegubu nie było widać, że jest zużyty...a jednak. Po wymianie nastała błoga cisza.

      Komentarz

      • kokospeed
        Drive
        • 2010
        • 89

        #4
        Też tak miałem i po wymianie przegubu cisza.
        "...Zadziwiające, że składniki dobrego i złego betonu są dokładnie takie same, a jedynie umiejętności, poparte przez zrozumienie wykonywanych czynności i zachodzących procesów są odpowiedzialne za różnice."
        A.M. Neville "Właściwości betonu"

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          Zamieszczone przez arkady
          Na 100 % prawy zewnętrzny przegób. Naocznie nic nie zobaczysz, nawet jak guma jest cała to i tak przegób mógł się już wyrobić.
          U mnie nie chrobotało przy skręcie tylko był stuk przy ruszaniu, lub podczas zmiany biegów. Nawet po rozebraniu starego przegubu nie było widać, że jest zużyty...a jednak. Po wymianie nastała błoga cisza.
          nie tak 100% mogła strzelić sprężyna
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • arkady
            Ambiente
            • 2010
            • 136
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Zamieszczone przez tomus7
            Zamieszczone przez arkady
            Na 100 % prawy zewnętrzny przegób. Naocznie nic nie zobaczysz, nawet jak guma jest cała to i tak przegób mógł się już wyrobić.
            U mnie nie chrobotało przy skręcie tylko był stuk przy ruszaniu, lub podczas zmiany biegów. Nawet po rozebraniu starego przegubu nie było widać, że jest zużyty...a jednak. Po wymianie nastała błoga cisza.
            nie tak 100% mogła strzelić sprężyna
            No to na 99 % :wink:

            Komentarz

            • arjo1
              Classic
              • 2011
              • 7

              #7
              Dziękuje za cenne uwagi
              Sprężynę mogę sprawdzić nie ma z tym problemu ale jak sprawdzić takie objawy dla przeguby i jak stwierdzić który jest uszkodzony?
              Zastanawiam się jeszcze nad łożyskiem na amortyzatorze ale podobno przy wymianie amorków łożyska były ok.

              Komentarz

              • Jacek_193
                Classic
                • 2009
                • 27

                #8
                Dziwne zgrzyty przy skręcie w lewo

                Witam!

                Przez ponad rok dręczyło mnie takie właśnie szuranie,tarcie i żaden mechanik nie był w stanie jednoznacznie określić co to jest. Zawieszenie było Ok i cała reszta niby też.
                Jak się później okazało, była popuszczona poduszka mocująca skrzynię biegów (pod akumulatorem).
                Tarło, szurało, aż w końcu jedna ze śrub uleciała i wszystko było jasne.
                Proponuję żebyś sobie sprawdził tą poduszkę bo to może być właśnie to. Może w ostatnim czasie miałeś coś robione ze skrzynią i macher słabo dokręcił lub o niej po prostu zapomniał.
                Pozdrawiam...

                Komentarz

                Pracuję...